Fri frakt & fri retur på ordrar över 500 kr

Sök

Varukorg 0 0.00 kr

Looking for a Specific Product?

Våra cyklar och elcyklar

Gravel Bike

Alla våra gravel bikes

Mountainbikes

Noga utvalda för olika behov

Elcykel

Snabbare och roligare

TILL ALLA PRODUKTER

upptäck mer

<a href="https://www.flaticon.com/free-icons/glasses" title="glasses icons">Glasses icons created by Freepik - Flaticon</a>

Tillbehör

Däck, Hjälmar, Glasögon osv.

FAQ

Svar på vanliga frågor

Blogg

Läs intressanta inlägg

TILL BLOGGEN

Mitt konto

<a href="https://www.flaticon.com/free-icons/user" title="user icons">User icons created by Freepik - Flaticon</a>

Mitt konto

Logga in på mina sidor

Min önskelista

Kika på min önskelista

<a href="https://www.flaticon.com/free-icons/order" title="order icons">Order icons created by Freepik - Flaticon</a>

Mina beställningar

Se alla mina beställningar.

TILL MITT KONTO

Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Brantare eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Brantare har givit, kan varan reklameras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Du kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Reklamationsrätten påverkas inte av eventuell garanti. Du ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar du inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid. I det fall leverantör till Brantare har för var tid andra villkor för garantier och reklamationsförfarande som överstiger ovan gällda garantier gäller dessa och dess förfarande. Det är därför viktigt att kontrollera om varumärket tex kräver en registrering av produkten och dig som kund.

För att göra en reklamation måste du göra en reklamationsförfrågan till kundtjänst. En reklamation skall gås igenom av Brantare innan denna godkänns. En reklamationsförfrågan gör du genom att maila oss till hej@brantare.se eller via våra formulär på webbplatsen och förse oss med följande information: ordernummer, betalningsreferens som kvitto/orderbekräftelse, foto eller videodokumentation på skadan samt anledningen till din reklamation. Beskriv gärna problemet mer utförligt för att vi ska kunna hjälpa dig så bra som möjligt.

Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive all frakt och eventuella delbetalningar om ej likvärdig produkt skulle kunna ersätta produkten.

Garantier

Alla varor säljer vi med två års garanti och tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vissa produkter kan ha en förlängd produktgaranti, detta framgår då på produkten. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, det innebär fel som har funnits redan från början. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Vid köp av cykel ansvarar du själv för slutmonteringen, eventuella fel eller skador till följd felaktig slutmontering täcks aldrig av produktgaranti. För att utnyttja garantin måste du göra en garantiförfrågan till kundtjänst.

Det finns undantag då garantin inte gäller:
Vid punkterna nedan kan kunden inte kräva att garantin ska gälla:

  • Skador som orsakats av verktyg i samband med montering ersätts ej. För att cykeln ska anses som korrekt monterad ska monteringsanvisningarna och skötselråden följas, och de verktyg som rekommenderas i anvisningarna är det som ska användas vid montering av cykeln.
  • En olyckshändelse efter det att kunden har fått varan eller cykeln.
  • Vid vanvård utav produkten.
  • Onormal användning eller slitage.
  • Kunden har inte följt skötsel- och serviceanvisningar.

Skickar du tillbaka en garanti innan konsultation med oss och det visar sig att det är en ej godkänd produkt kommer vi att returnera den till dig.

X
Min varukorg
Din varukorg är tom.

Ser ut som du inte gjort några val ännu.